پاسخ به استعلام  مرتبط با مددجویان  کمیته امداد امام خمینی (ره) - بیانیه سطح خدمت

کد :
78523
آخرین به روزرسانی :
20 مهر 1404 - 10:07

 

بیانیه سطح خدمت (SLA)

وب‌سرویس استعلام اطلاعات مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)(وضعیت فعال/معیشت /خدمت)

1. مقدمه و هدف

به منظور افزایش دقت در ارائه خدمات حمایتی، جلوگیری از هم‌پوشانی در پرداخت‌ها و بهینه‌سازی فرآیندهای بین‌سازمانی، و با توجه به درخواست سایر سازمانها ، این بیانیه سطح خدمت تدوین گردیده است. هدف از این سند، تعریف دقیق کیفیت، در دسترس‌پذیری و پشتیبانی مربوط به «وب‌سرویس استعلام اطلاعات مددجویان فعال» است که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه می‌شود.

2. طرفین توافق

ارائه‌دهنده خدمت (Provider): کمیته امداد امام خمینی (ره)

مصرف‌کننده خدمت (Consumer): سایر سازمانها

3. شرح خدمت

نام سرویس: وب‌سرویس استعلام اطلاعات مددجویان فعال

عملکرد: این سرویس با دریافت کد ملی یک شخص، وضعیت پوشش حمایتی وی در کمیته امداد را بررسی کرده و در صورت فعال بودن، اطلاعات زیر را بازمی‌گرداند:

وضعیت حمایت: فعال / غیرفعال.  / وضعیت مددجویان معیشت بگیر / وضعیت خدمات دریافتی

پروتکل ارتباطی: RESTful API با استفاده از پروتکل HTTPS.

فرمت تبادل داده: JSON.

4. سطوح تعهد خدمت (Service Levels)

معیار (Metric)

تعهد (Commitment)

توضیحات

دسترسی‌پذیری سرویس (Availability)

99.5% در ماه

سرویس به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در دسترس خواهد بود، به جز در بازه‌های زمانی مربوط به نگهداری و به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده.

زمان پاسخگویی (Response Time)

کمتر از ۱ ثانیه برای ۹۵% درخواست‌ها

این زمان از لحظه دریافت درخواست توسط سرور GSB/WSO2 کمیته امداد تا ارسال پاسخ محاسبه می‌شود.

ظرفیت سرویس (Capacity)

توانایی پردازش حداقل ۱۰۰ درخواست در دقیقه

ظرفیت سرویس با توجه به نیاز سازمان مصرف‌کننده قابل افزایش است.

صحت داده‌ها (Data Accuracy)

۱۰۰% انطباق با داده‌های لحظه‌ای سامانه‌های اصلی

اطلاعات ارائه شده مستقیماً از سامانه‌های مرجع (مانند سها و صندوق امداد ولایت) استعلام شده و به‌روز می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. پشتیبانی و مدیریت خطا (Support & Incident Management)

زمانبندی پاسخ به خطاها:

اولویت خطا

شرح

زمان پاسخ اولیه

زمان هدف برای حل مشکل

بحرانی (Critical)

قطعی کامل سرویس یا عدم دسترسی عمومی

۱۵ دقیقه

۲ ساعت کاری

بالا (High)

اختلال در بخشی از عملکرد اصلی سرویس (مثلاً عدم بازگشت اطلاعات تکفل)

۱ ساعت کاری

۸ ساعت کاری (۱ روز کاری)

متوسط (Medium)

پاسخ‌های کندتر از حد استاندارد یا خطاهای موردی در پاسخ‌ها

۴ ساعت کاری

۲ روز کاری

پایین (Low)

سوالات عمومی، درخواست اطلاعات یا مشکلات جزئی

۸ ساعت کاری (۱ روز کاری)

بر اساس توافق

 

X
می‌خواهم کمک کنم (واریز آنلاین)
X